درباره مجموعه مدارس هدف بیشتر بدانید!
نام « هدف » سر نام سه کلمه «هنر، دانش و فرهنگ» میباشد که تحقق آن رشد همه جانبه دانش آموزان را به همراه خواهد داشت. هر چند تحقق همه اینها، آسان نیست. اما مجموعه آموزشی هدف میکوشد تمام فعالیت های آموزشی خود را در حول این سه شاخه متمرکز نماید. تا فارغ التحصیلانش تک بعدی نباشند.
شاخه هنر: به خلق مجموع های از آثار یا فرایندهای ساخت دانش آموزان میپردازد. که در رشد احساسات و هوش انسانی دانش آموزان به منظور انتقال یک مفهوم تأثیرگذار میباشد.
شاخه دانش: به معنای اندیشه، بینش، حکمت، خرد، دانایی، شناخت، فضل و معرفت می باشد که به بالا بردن سطح آگاهی و درک دانش آموزان در حوزه علوم مختلف فراتر از کتب رسمی آموزش و پرورش میپردازد.
شاخه فرهنگ: شامل مجموعه ای از باورها، قوانین، آداب و رسوم اجتماعی در بحث انسانشناسی است که به دست آوردن آن به یکباره حاصل نمیشود و حاصل یک مدت بعضاً طولانی برای نهادینه شدن است که در طی دوران تحصیل فرزندانمان به آن خواهیم پرداخت.
در واقع هویت و هدفمندی دانش آموزان بعد از خانواده در مدرسه تشکیل و تثبیت می شود. هویت و هدفمندی جزیی از شخصیت دانش آموزان میباشد که از طرق مختف آن را کسب میکنند.
ولی از آنجایی که بیشترین زمان هر دانش آموز در مدرسه سپری میشود نقش مدرسه در شکل گیری هویت و هدفمندی بسیار مهم و حیاتی است بهطوری که میتوان گفت مهمترین بخش وظیفه ی مدارس تقویت هویت و هدفمندی دانش آموزان است که منجر به سعادت و خوشبختی آنان میگردد.
در حال حاضر مجموعه مدارس هدف واقع منطقه 4 و 6 (پایتخت آموزش کشور) به عنوان یکی از برترین مدارس موفق در سطح کشور به شمار می آید که با رجوع به قسمت افتخارات و دستاوردهای این مجموعه بخشی از افتخارات را در حوزه های مختلف تیزهوشان ، المپیاد و کنکور ، مسابقات علمی و پژوهشی از جمله جشنواره های خوارزمی و… مسابقات ورزشی میتوان مشاهده نمود.
از دیگر دستاوردهای این مرکز آموزشی می توان به :
- نمایش بزرگی از بهترین مدیران، معاونین، اساتید و مشاورین
- کارآفرینی نزدیک به 200 نیروی تمام وقت و 450 دبیر پاره وقت
- تأسیس 5 مدرسه در مقاطع مختلف دختران و پسران
- تأسیس مراکزهای آموزشی مختلف در حوزه تیزهوشان (خبرگان)
- تأسیس مرکز آزمون آنلاین شبیه ساز تیزهوشان (تیزبام)
- نماینده انحصاری المپیادهای بین المللی نوجوانان در سنگاپور و دانشگاه واترلو کانادا
- جمع آوری تجارب جهانی مدرسه داری در قاب تحقیقات گسترده و بومی سازی آنها در مجموعه مدارس هدف
- توسعه نگرش و دانش مدیران و دبیران در حوزه های علوم اعصاب (Neuroscience) ، برنامه ریزی عصبی زبانی (NLP) و تحلیل رفتار متقابل (TA)
- نوآوری و مشارکت در رویکردهای جدید و ایجاد کارکردهای حرفه ای تر، منسجم تر
- جذب نخبگان علاقمند در امر تعلیم و تربیت خصوصاً فارغ التحصیلان مدرسه هدف
- توسعه مدارس هدف به سطح شهرهای بزرگ با حفظ استانداردهای آموزشی هدف منطبق با مقررات آموزش و پرورش جهت ایجاد امکانات برابر برای همه استعدادهای ممکن در سطح کشور اشاره نمود.